مجموعه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران

مجموعه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران

مجموعه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران

مجموعه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران

صنعت جواهرات هند- قسمت دوم

ساختار صنعت:

صنعت طلا و سنگ های قیمتی هند توسط 96 درصد از فروشندگان خود به طور اساسی نا به سامان شد . صنعت ساخت طلا با حدود 15 هزار متصدی تنها 80 سهم از 5 میلیون سهام را دارد. هند برای حدود 450 هزار طلاساز، جواهر فروش، 6 هزار متصدی الماس و 8 هزار سازنده جواهرات الماس به منزله خانه است. ارزش زنجیره صنعت از استخراج و ذخیره فلزات آغاز شد و با گسترش خرده فروشان جواهر ادامه پیدا کرد.

در حالی که هند اصلی ترین استخراج کننده فلزات و سنگ های قیمتی نیست، نیروی کار ماهر و کارآمد آن را به بزرگترین عامل پردازنده الماس در دنیا تبدیل کرده است. بخش خرده فروشان جواهرات این کشور نیز انتظار دارد با ارتقاء سطح کیفیت به جایگاه مصرف کنندگان در میان جواهرات مارک دار برسد.

هند یکی از اولین کشورهایی بود که از فلزات و سنگ های قیمتی شروع به ساخت جواهر کرد و حتی امروزه نیز بیشتر جواهرات ساخته شده در هند دست ساز می باشد. این صنعت تحت تسلط خانواده جواهرسازان است که نزدیگ به 96 درصد بازار را تشکیل می دهند. این کشور در حال حاضر دارای یک بخش کوچک اما در حال سازمان دهی می باشد.

عاملان سازمان یافته همچون تاتا با مارک تنیشک همچنان در حال رشد می باشد و تلاش دارد تا 4 درصد از تولیدات بازار را با مارک خود تراش دهد.

هند اولین کشوری بود که الماس را به دنیا معرفی و نیز اولین کشوری است که آن را استخراج، تراش و صیقل داد و به بازار عرضه کرد. تراش و صیقل دادن الماس و دیگر سنگ های قیمتی یکی از قدیمی ترین کارهایی می باشد که در هند انجام می شده است. این کشور به دلیل مهارت و خلاقیت اش در این کار اعتبار قابل توجهی در بازار داخلی و بازارهای بین المللی کسب کرده است

امروزه در بازار جهانی الماس ، الماس های هندی 55 درصد از سهام ارزشی، 80 درصد از نظر وزن و قیراط، و 90 درصد نیز از نظر حجم ؛ به خود اختصاص داده اند. امروزه تقریبا همه انواع الماس ها از نظر اندازه و کیفیت و نوع تراش در دسترس هستند.

هند دو مزیت کار حرفه ای و قیمت پایین را در زمینه سنگ های قیمتی ارائه کرده است. اهمیت هند را در صنعت جواهرات و سنگ های جهانی می توان به میزان بزرگی قدرت او در صنعت الماس نسبت داد. صنعت صادرات به طور اساسی شامل واحدهای از کوچک به بزرگ در مناطق اقتصادی مختلف، مناطق صادراتی و مناطق صادراتی الکترونیکی می باشد.

گواهینامه جواهرات و سنگ های قیمتی:

انجمن ترویج جواهرات و سنگ های قیمتی تحت نفوذ و قدرت گواهی هند می باشد. هیئت دولت مربوط به مالیات کالا و حق گمرکی واردات و صادرات الماس های انتقال داده شده با کشتی را که گواهی اعتبار سوئیس را ندارند ، ممنوع کرده است .

گواهی کیفیت الماس و جواهرات میزان صادرات آنها را افزایش داده و در نتیجه مقبولیت محصولات هندی در بازار جهانی بیشتر شده است. در قسمت آتی سری مقالات صنعت جواهرات هند آریان گوهر رخشان به صادرات در این صنعت میرسیم.
http://www.jtd.ir
http://www.tehrandisplay.com

صنعت جواهرات هند- قسمت اول

جواهرات ساخته شده از طلا حدود 80 درصد از بازار هند را به خود اختصاص داده است- البته با حفظ تعادل نسبت به جواهرات ساخته شده از سنگ های قیمتی و الماس. علاوه بر این، هند یکی از بزرگترین صنعت ها را برای تراش و صیقل الماس دارد که از طرف سیاست های دولت بسیار مورد حمایت قرار می گیرد و از سوی بانکداری نیز حدود 3 میلیارد دلار اعتبار دریافت کرده است.
بخش وسیعی از جواهرات تولید شده از طلا در هند به مصرف بازار خانگی می رسد. با وجود این، مقدار زیادی نیز از الماس های نتراشیده، یا الماس های صیقل داده شده و یا جواهرات ساخته شده در هند، صادر می شود. هند یکی از بزرگترین مصرف کنندگان طلا در سراسر دنیا و همچنین یکی از عاملان تراش الماس است. سنگ های قیمتی و طلا نقش اساسی و موثری در موفقیت اجتماعی و اقتصادی هند دارند. جواهرات و سنگ های قیمتی بخشی از سنت و رسومات هند هستند. طلا از گذشته و حتی امروز در هند به عنوان ابزاری برای پس انداز و سرمایه گذاری به شمار می آید و دومین نوع سرمایه گذاری معروف بعد از سپرده های بانکی می باشد.

سنگ های قیمتی و طلا در اقتصاد هند یکی از بخش هایی است که خیلی سریع رشد کرد و رشد سالانه آن تقریبا به 15% رسیده است. حدود 20% از صادرکنندگان در هند، صادرکنندگان سنگ های قیمتی و طلا هستند و بیشتر از 1.3 میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این بخش مشغول به کار هستند. بازار سنگ های قیمتی و جواهرات به طور اساسی شامل منابع مراحل تولید و فروش فلزات قیمتی و باارزش و سنگ های قیمتی از جمله: طلا، پلاتین، نقره، الماس، یاقوت سرخ و یاقوت کبود و غیره می باشد. بازار سنگ های قیمتی و جواهرات با توجه به اندازه بازار داخلی و صادرات کشور کمک بسیار مهمی برای اقتصاد هند می باشد. هند یکی از بزرگترین مصرف کنندگان طلا (حدود 20% از مصرف جهانی) و همچنین یکی از بزرگترین عاملان الماس (حدود 90% قطعه الماس و 55% از ارزش بازار جهانی) می باشد.

تاریخچه مختصر:
پیش از آزادی اقتصاد هند در سال 1991، فقط شرکت تجاری فلزات و مواد معدنی هند (MMTC) و بانک دولتی هند (SBI) اجازه وارد کردن طلا را داشتند. لغو فعالیت کنترلی طلا در سال 1992، به شرکت های صادر کننده بسیاری اجازه وارد کردن طلا را به صورت آزادانه داد. صادر کنندگان همه مناطق مجاز هستند که 10 درصد از تولیدات خود را در بازار داخلی بفروشند. در سال 1993، استخراج طلا و الماس برای سرمایه گذاران خصوصی آغاز شد و سرمایه گذاران خارجی نیز در نیمی از اقدامات مربوط به استخراج سهیم شدند.

در سال 1997، بانک های خارجی و متصدیان شمش نیز اجازه واردات طلا به هند را دریافت کردند. این ها باعث ورود فروشندگان خارجی مثل دی بیرز، تی فانی و کارتیرز به بازار هند شد. در دهه 1990، در پی لغو فعالیت کنترلی طلا تعداد خرده فروشان جواهر در هند افزایش یافت. این امر باعث متلاشی و نابه سامانی بازار جواهرات با حدود 100 هزار فروشگاه و بیش 350 هزار خرده فروش که بیشتر آنها نیز به صورت فامیلی و فروشگاه های تک بودند، شد. در سال 2001، هند بیشترین میزان تقاضای طلا در دنیا را داشت، سالانه 855 تن مصرف می کرد، 95% آن برای جواهرات مصرف می شد.
http://www.jtd.ir
http://www.tehrandisplay.com

طلاعاتی در مورد طلا ،الماس، نقره...

 
   


اطلاعاتی در مورد طلا ،الماس، نقره...

طلا
طلا فلزی است نرم، براق،زرد رنگ،چکش خوار، قابل انعطاف ( سه ظرفینتی و یک ظرفیتی) و فلز واسطه که با بیشتر عناصر شیمیایی واکنش ندارد و تنها بوسیله کلر و تیزاب سلطانی( آمیزه ای از اسید نیتریک و اسید هیدروکلریک) مورد حمله قرار می گیرد.این فلز عمدتا" به شکل آزاد و بصورت تکه هایی در سنگها و رسوبهای آبرفتی وجود دارد و یکی از فلزات ضرب سکه می باشد .طلا در بسیاری از کشورها بعنوان معیار ارزش پول بکارمی رود همچنین در جواهرات ، دندانپزشکی و الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد.
طلا بعلت آنکه فلزی بسیار نرم و چکش خـور می باشد بـاید بـا فــلزات دیگـری آمیـختـــه گـردد تــا استحکام لازم را بیابد. بغیر از طلای 24 عیار مـابقی آلیاژ طلا نامیده می گـردند. مس، نقره، نیکل و پالادیوم بــرای استحکام بیشتر و فلز روی به ایـن خـاطر بـه طـلا افــزوده میگردد تا اکسیژن هوا را جذب کــرده و از اکـسیـد شــدن مـس و نـقـره جـلوگیــری کنـــد. عـیار طلا یا همان قـیـراط (KARAT ) درجـه خـلوص طـــلا را مشـخـص می کند. هـر قیـراط 1/24 درصـد کل طلا در آلیاژ طلا را تعیین می کـنـد مختصر آن (K) و یا (KT) می باشد. البته آن را با CARAT که وزن الماس و دیگر سنگهای قیمتی را مشخص میکند اشتباه نگیرید. یکCARAT معادل 200 میلی گرم میباشد.

طلای سفید
طلای سفید طبیعی خاکستری روشن می بـاشد بـه هـمـین خاطر برای سفید تر جلوه دادن آن از روکش رودیوم (RHODIUM) برای پوشش استفاده می کنند. و از آنـجـایـی که رودیــوم پــس مدتی ساییده می شود باید مجددا طلای سفید را روکش کرد. ایـن مدت 12 الی 18 ماه است.

نقره
نقره(SILVER): همانند طلا بسیار نرم بوده و بسرعت آسیب میبیند از این رو آن را معمولا با فلز مس ترکیب می کنند تا استحکام لازم را پیدا کند. درجـه خلوص نقره را به واحدهایی از 1000 قسمت می سنجند. نقره پس از مـدتی بـخـاطـر اکسـیـدهای گوگرد موجود در هوا و یا عرق بدن دچار تیرگی می شود کـه بـاید آن را مجددا پرداخت نـــمـود. نقره استرلینگ (STERLING SIVER) بخاطر کیفیت ممتاز و زیبـایـش مـعـروف می باشد. درجه خلوص نقره در آن 92.5% است.

پلاتین
پلاتین (PLATINIUM): فلزی سنگین و بسیار مقاوم می بـاشد. ایـن فـلز مـعمولا با پـالادیـوم، رودیـوم، ایـریـدیوم، مس، روتیوم و تیتانیوم آمیخته می گردد. درجه خلوص آن مانند نقره بر پایه 1000 قسمتی میباشد:
%95 پلاتین خالص = Plat 950
%90 پلاتین خالص = Plat 900
%85 پلاتین خالص = Plat 850

پلاتین و طلای سفید
1- پلاتین سنگین تر از طلای سفید میباشد.
2- پلاتین بطور طبیعی سفید بوده و درخشندگی و لومینانس بیشتری از طـلای سفید دارد.
3- از طلا کمیاب تر بوده از این رو گرانبها تر از طلا میباشد
4- پلاتین مقاومت بیشتری نسبت به کدر شدگی دارا میباشد

تیتانیوم
تیتانیوم (TITANIUM): رنگ آن سفید خاکستری می باشد. سخت ترین فلز بوده و استحکام آن 3 برابر فولاد است. اما در عین حال بسیار سبک است.به هیچ عنوان ایجاد حساسیت در پوست نمیکند. ضد خش نیز میباشد. با حرارت دادن آن و ایجاد اکسید در تیتانیوم میتوان آن را به رنگهای دلخواه در آورد.اما این رنگ کم عمق بوده و با خراشیدن از بین میرود. بنابراین باید از تیتانیوم رنگی بسیار مراقبت کرد.

مقایسه تیتانیوم و طلای سفید
- تیتانیوم ایجاد حساسیت نکرده اما برخی از آلیاژهای طلا حساسیت زا می باشند.
2- اندازه قطر طلای سفید را میتوان تغییر داد اما از آنجایی که تیتانیوم را نمیتوان لحیم کاری کرد ایجاد تغییر در اندازه آن نیز میسر نمیباشد.
3- تیتانیوم را میتوان به رنگهای گوناگون در آورد اما طلای سفید را نه.
4- تیتانیوم ارزان قیمت تر از طلای سفید میباشد.

نکاتی برای نگهداری طلا
مروارید(PEARL): مـروارید را بــا قــرار دادن دانـه بـسیـار ریــزی درون صـدفها کشت مـی دهـنـد. هر اندازه مروارید درشت تر و گردی آن خوش فرم تر باشد، گـران قیـمـت تـر میباشد. انواع مختلف آن به قرار زیر است:
مروارید AKOYA: مروارید آکویا در سواحل چین و ژاپن تولید میگردد.
مروارید SOUTH SEA: مروارید دریای جنوب در استرالیا،اندونزی و فیلیپین تولید میگردد.
مروارید TAHITIAN: مروارید تاهیتی در جزیره تاهیتی تولید می گردد

الماس (DIAMOND)
گرانقـیمت ترین جواهر می باشد. عیـار آن بـر اســاس وزن است. هر قیراط به 100 قسمت تقسیم میگردد بنابراین الماس با درجه 75 ، 0.75قیراط میباشد. هر چه الماس بزرگتر باشد گرانقیمت تر است. کیفیت الماس به 3 ویژگی دیگر بستگی دارد:
1- نوع تراش (CUT): نـوع تــراش الماس را مشخص میکند بعبارتی دیگر درخشندگی آن را؛ مثلا برلیان نوعی از تراش الماس میباشد.
2- وضوح (CLARITY): عیوب الماس مانند لـکه ها و یـا شکـافـهـای ریــز را مـشــخص میکند. هر چه الماس وضوح بیشتری داشته باشد ارزشمند تر است.
3-رنگ (COLOR): رنگ الماس از سفید شروع شده و تا سـایـه هایی از زرد و قهوه ای موجود میباشد.
انواع ساختگی الماس نیز وجود دارند که مـعـروفتریـن آن CUBIC ZIRCONIA می بــاشد. اینگونه میتوانید آن را از الماس اصل تشخیص دهید:
1-زیرکونیا %75 سنگین وزن تر از الماس میباشد

نکاتی برای مراقبت از جواهر آلات
1- هنگام حمام گرفتن و یا شتستشوی دست هـا، جـواهر آلات خـود را در بیاورید چون صابون سبب ایجاد لایه نازک روی جواهر آلات میگردد.
2- با جواهر آلات آشپزی نکـنیـد زیـرا گـرمای شـدید و روغــن موجب صدمه زدن به نگین جواهرآلات میگردد.
3- همواره پس از آرایش و یا عطر زدن جواهر آلات خود را به تن کنید.
4- فلزات قیمتی را تنها با یک پارچه ویژه پرداخت و یا پارچه نمدی پاک کنـیـد زیـرا حوله و یـا پارچه به خاطر آن کـه گـرد و غبـار را در خــود دارنـد باعث خراش برداشتن جواهر آلات میگردند.
5- جواهر آلات را از ضربه، مواد شیمیایی، نور خورشید و گرمای شدید محافظت کنید.
6- در استخر و یا شستشوی ظروف و یا لباسها جواهر آلات خود را در بیاوریـد زیـرا کـلـر سبب تغییر رنگ و یا شل شدن نگین ها میگردد.
7- جواهر آلات را بمنظور جلوگیری از خراشیده شدن بطور مجزا نگهداری کنید.
8- نگهداری نقره در یک کیسه در بسته کدر شدن آن را بتعویق می انــدازد. اما هیچگاه مروارید را درون کیسه پلاستیکی قرار ندهید.
9- بهترین روش تمیز کردن جواهر آلات استفاده از آب و صابون اندک بهمراه یـک مـسـواک نرم میباشد.
http://www.jtd.ir
http://www.tehrandisplay.com

اصول مراقبت از طلا و جواهرات

اصول مراقبت از طلا و جواهرات

هنگام حمام گرفتن و یا شتستشوی دست هـا، جـواهر آلات خـود را در بیاورید چون صابون سبب ایجاد لایه نازک روی جواهر آلات می گردد

    با جواهر آلات آشپزی نکـنیـد زیـرا گـرمای شـدید و روغــن موجب صدمه زدن به نگین جواهرآلات می گردد.
    همواره پس از آرایش و یا عطر زدن، جواهر آلات خود را به تن کنید زیرا عطر و مواد شیمیایی ممکن است در مورد برخی مصنوعات و سنگ ها مسبب بروز فعل و انفعالاتی شود.
    فلزات قیمتی را تنها با یک پارچه ویژه پرداخت و یا پارچه نمدی پاک کنـیـد زیـرا حوله و یـا پارچه به خاطر آن کـه گـرد و غبـار را در خــود دارنـد باعث خراش برداشتن جواهر آلات می گردند.
    جواهر آلات را از ضربه، مواد شیمیایی، نور خورشید و گرمای شدید محافظت کنید.
    در استخر و یا شستشوی ظروف و یا لباس ها، جواهر آلات خود را در بیاوریـد زیـرا کـلـر سبب تغییر رنگ و یا شل شدن نگین ها می گردد.
    جواهر آلات را بمنظور جلوگیری از خراشیده شدن بطور مجزا نگهداری کنید.
     نگهداری نقره در یک کیسه در بسته کدر شدن آن را بتعویق می انــدازد اما هیچگاه مروارید را درون کیسه پلاستیکی قرار ندهید.
    بهترین روش تمیز کردن جواهر آلات، استفاده از آب و صابون اندک بهمراه یـک مـسـواک نرم می باشد.
http://ww.jtd.ir
http://www.tehrandisplay.com

یک گزارش تحقیقی درباره طلا و جواهرات

سالانه ۷۰ بیلیون دلار تجارت خرده‌فروشی!
ممکن است هر یک از شما به هنگام تهیه مقدمات عروسی خود به گریه بیفتید اما یک جواهرساز هرگز!
متخصصین می‌گویند: حتی در دوران نابسامان اقتصادی کنونی، در آمار تقاضا برای جواهرات عروسی هیچ نشانی از رکود یافت نمی‌شود.
نینا لارنس Nina Lawrenle، ناشر مجله براید Bride می‌گوید: در حالی که برای خرید جواهرات می‌توان با صلاحدید و اختیار و تفکر کافی اقدام نمود اما برای خرید جواهرات عروسی چنین شرایطی حاکم نیست. مصرف‌کنندگان جواهرات ممکن است به موقع خرید مردد بوده و فکر کنند که این پول را می‌توانند صرف رفتن به مسافرت و گذراندن یک تعطیلات عالی بکنند اما یک داماد جوان هیچگاه خرید هدیه برای عروس خود را به تعویق نمی‌اندازد و در خرید برای عروس خود خساست به خرج نخواهد داد.
هیچ شکی نیست که بازار عروسی دارای آنچنان گستردگی و وسعت خاصی است که گروههای متعددی آن را ارزیابی می‌کنند. آمارهای ارائه شده - با توجه به این که چه کسی این ارزیابی را انجام می‌دهد و بر روی چه گروهی مطالعه می‌شود - متفاوت است. عروسها و دامادها به طور تقریبی سالانه معادل ۳۲ الی ۷۰ بیلیون دلار تجارت خرده‌فروشی می‌کنند که این طبقه‌بندی شامل مسافرت‌های ماه عسل، هدایای عروسی، سرویس‌های پذیرش و جواهرات است...
فروش حلقه‌های نامزدی یکی از مهمترین رشته‌های مورد فعالیت جواهرسازان است. طبق تحقیقات به عمل آمده توسط دایاموند مارکتینگ گروپ Diamond Marketing Group (DMG) ۷۷ درصد از عروس‌هایی که برای بار اول عروس می‌شوند و ۶۷ درصد از عروس‌هایی که تصمیم به ازدواج مجدد دارند و ۷۴ درصد از تمامی عروس‌ها در سال ۱۹۹۹ حلقه نامزدی الماس نشان دریافت کردند.
دی.ام.جی طبق مطالعات به عمل آمده، دریافت قیمت حلقه‌های نامزدی ۲/۱۳% و فروش آنها ۱/۱۲% در سال ۱۹۹۹ و نسبت به آمارهای ۱۹۹۸ افزایش داشته است. این گروه دیگر آماری پیرامون بهای حلقه‌های نامزدی انتشار نداد، اما سازمان‌های دیگر به بررسی مقادیر صرف شده در این زمینه پرداختند. به عنوان مثال، مدرن براید Madern Bride، برایدز Brides و ان.بی.اس متوجه شدند که...
یکی از آمارهای جالب دیگر که مورخ ۱۹۹۸ توسط مدرن براید و تحت عنوان مطالعه حلقه‌های نامزدی و جواهرات عروسی Engagement Ring & Jewelry Study منتشر شد، چنین آمده است: ۴۴ درصد از پاسخ‌دهندگان همان مبلغی را که گمان می‌کردند، پرداختند اما ۲۲% بیشتر از آنچه گمان می‌کردند، پرداخته‌اند و ۱۶% کمتر از آنچه فکر می‌کردند بابت بهای حلقه نامزدی خود پرداخته‌اند.
 از آن تعدادی که بیشتر از مبلغ موردنظر پرداختند ۴۴ درصد گفته‌اند که انگشتری با سنگهای اعلاتر می‌خواستند و ۱۱% تمایل به کار گذاشتن سنگهای بیشتری روی انگشتر خود داشته‌اند و ۴% فلزات بهتری می‌خواسته‌اند. به نظر شما این زوجها از کجا اطلاعات کافی مربوط به حلقه‌های نامزدی را به دست آوردند؟ آنها ابتدا توسط جواهرسازان خود چنین اطلاعاتی را کسب نمودند. طبق آمارهای مدرن ....
از ۲۴۳ نفر پاسخگو که از بیش از یک فروشگاه بازدید نموده‌اند، ۷۵% گفته‌اند که درصدد مقایسه مجموعه‌ها بوده‌اند و ۶۸% مقایسه قیمت‌ها و ۸% مقایسه و یافتن سرویس‌دهی بهتر بوده‌اند.
بیشتر پاسخ‌دهندگان به مطالعات / تحقیقات مدرن براید (حدود ۴۱%) اذعان داشته‌اند که حلقه‌های نامزدی خود را از فروشگاه‌های جواهر مستقل تهیه نموده‌اند و حدود ۲۹% از عروس‌ها، حلقه‌های خود را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای جواهرات و ۸% از آنها حلقه‌های خود را از فروشگاه‌های محلی‌‌‌‌ (Department) تهیه کرده‌اند. آمار جالب توجه دیگری که توسط پاسخ‌دهندگان به مطالعات بریدان گاید عرضه شده،‌‌ چنین می‌گوید که ۹۲ درصد از پاسخ‌دهندگان تمایلی به خرید حلقه‌های نامزدی خود از شبکه وب‌سایت Web نداشتند...
حلقه ازدواج:
طبق آمار به دست آمده توسط براید، مدرن براید و ان.بی.اس، هزینه صرف شده به طور متوسط برای حلقه‌های عروس‌ها و دامادها رقمی حدود ۱۰۶۰ دلار و ۱۷۲۷ دلار و ۲۱۵۲ دلار است. طبق تحقیقات به عمل آمده توسط براید، ۴۵ درصد از خوانندگان آنها تمایل به انتخاب حلقه طلای زرد و ۳۸% تمایل به انتخاب حلقه پلاتین دارند و بازار حلقه آقایان مانند حلقه بانوان داغ و پرفروش است.
۹۸% از پاسخ‌دهندگان به آمار به عمل آمده توسط مدرن برای جوالری اظهار داشته‌اند که مایل به تهیه خرید حلقه ازدواج «ست» هستند و طبق تحقیقات به دست آمده توسط ان.بی.اس حداقل ۴ زوج از هر ۱۰ زوج از الماس استفاده می‌کنند. البته این آمار و ارقام چندان مهم به نظر نمی‌رسند گاهی افراد ممکن است گمان کنند که جواهرفروشان با فروش حلقه‌های ازدواج، تمامی وظایف و اهدافی را که به عهده داشته‌اند،‌ به انجام رسانده‌اند. اما نکته حائز اهمیت فقط در فروش حلقه خلاصه نمی‌شود.
طبق بررسی‌های به عمل آمده از سوی...
حلقه تنها جواهر مورد نیاز برای روز به یاد ماندنی و بزرگ مراسم عروسی نیست. هر عروسی به جواهرآلات دیگری همچون گوشواره، گردنبند و شاید دستبند نیز احتیاج دارد و افراد دیگری مانند مادر عروس، مادر داماد و ساقدوش‌ها نیز به جواهرآلات نیاز دارند.
مروارید یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای این منظور است. طبق آمار به دست آمده از سی.پی.آی.سی Cultural Pearl Information Center در سال ۱۹۹۹، ۳۷ درصد مرواریدهای به فروش رسیده در آمریکا به منظور استفاده برای مراسم عروسی خریداری شده‌اند
http://www.jtd.ir
http://www.tehrandisplay.com