مجموعه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران

مجموعه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران

مجموعه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران

مجموعه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران

تولید طلا در جهان

- مقدمه ای در مورد تولید طلا

بیش از 5000 سال از تاریخ اولین معدن طلا در روی سیاره ما می گذرد. در این مدت بیش از 130000 تن طلا از معادن استخراج شده است.بخش اعظم این مقدار طلا بعد از سال 1500 میلادی تولید شده است و حدود نصف کل مقدار طلای استخراج شده در چهل سال گذشته صورت پذیرفته است. این آمار ساده شتاب جوامع امروزی را در اکتشاف،استخراج و فرآوری طلا نشان می دهد.که میزان سرانه طلا در سال 1800 میلادی 3/4 گرم بوده است ولی در سال 1997 نزدیک به 30 گرم می باشد.

در شکل روبرو میزان تولید سالانه جهانی طلا بین سالهای 1840 تا 2000 نشان داده شده است.این میزان در سال 1845 حدود 60 تن در سال بوده است.اولین افزایش چشمگیر در تولید طلای جهان مربوط به سال 1849 می شود.در آن سال کشف کانسارهای طلا در غرب ایالات متحده صورت گرفت.پس از این افزایش چشمگیر در تولید طلا یک روند عمومی کاهش تولید طلا بین سالهای 1860 تا 1880 به چشم می خورد.

از سال 1880 تا 1910 افزایش تولید ادامه می یابد،به طوری که تولید طلا در این سال به حدود 700 تن در سال می رسد.در این افزایش پیوسته تولید طلا برای دو دهه،کشف تیپ های جدید کانسارهای طلا و همچنین نیاز روزافزون برای دستیابی به سرمایه لازم برای توسعه موثر بوده است.از سال 1910 تا کمی بعد از جنگ جهانی اول تولید طلا کاهش شدیدی را نشان می دهد.این روند کاهش تا آغاز دهه سوم قرن بیستم ادامه می یابد.دوره دیگر افزایش تولید طلا از حدود 1925 آغاز و به شروع جنگ حهانی دوم می رسددر این افزایش تولید هم عواملی نظیر قیمت طلا و نیاز به سرمایه برای رهایی از رکود اقتصادی موثر بوده است .

 یک کاهش بسیار شدید در تولیدطلا در خلال جنگ جهانی دوم رخ داده است و سپس دوره چهارم افزایش تولید طلا آغاز می‌شود. در این افزایش تولید نیز،نیاز به سرمایه برای بازسازی جوامع بعد از جنگ و توسعه آنها نقش عمده ای ایفا کرده است. این افزایش تولید برای بیشتر از دو دهه ادامه داشته به طوری که تولید طلا از 750 تن به نزدیک 1500 تن در سال رسیده است. کشف کانسارهای طلای تیپ کارلین مصادف با این دوره از افزایش تولید طلا در جهان می باشد.

 یک دوره کاهش در تولید طلا در جهان از 1975 شروع وتا سال 1985 ادامه می یابد. جالب آنکه این کاهش تولیدمصادف با دوره ای است که در آن شدید ترین افزایش در قیمت طلا رخ می دهد . این افزایش قیمت طلا که موجب کاهش عیار اقتصاذی آن گردید مدتی طول کشید تا موجب افزایش مجدد تولید طلا شود ، زیرا خصلت کانسارهای طلا طوری است که دوره اکتشاف تا بهره برداری آنها طولانی می باشد.

قابل ذکر آنست که درست در هنگامی که قیمت طلا در سال 1981 شروع به کاهش گذاشت، تولید طلا دوران جدید افزایش خود را آغاز کرد . این تاخیر افزایش تولید نسبت به افزایش قیمت آن به این واقعیت بر می‌گردد که قرار دادن یک معدن جدید در خط تولید مدت طولانی زمان می‌برد . پیشرفت فن آوری استحصال طلا در دهه 1980 تاثیر فراوان در افزایش تولید طلا داشت.

   به طور خلاصه اگرچه ذخایر طلا در سراسر جهان مورد اکتشاف ، استخراج و بهره برداری قرار گرفته و بسیاری از کشورها در چرخه تولید آن سهیم می‌باشند ولی تولید طلا در جهان بوسیله شش کشور آفریقای جنوبی ، آمریکا ،استرالیا ،چین ،کانادا و روسیه که هر یک سهم قابل ملاحظه ای در تولید طلا دارند کنترل می شود . البته چین با آنکه از نظر ذخایر شناخته شده طلا چندان برجسته و ممتاز نیست ولی در سالهای اخیر در رده کشورهای تولید کننده خود را بمقام چهارم رسانده است . سهم آفریقای جنوبی از کل ذخایر شناخته شده طلا در جهان که حدود 42000 تن می باشد،حدود18000 تن است که بسیار برجسته و چشمگیر می‌باشد.

- ارزیابی عوامل اقتصادی یک ذخیره طلا:

   ارزیابی اقتصادی یک ذخیره تابع عوامل چندی است که مهمترین آنها عبارتند از :

ماهیت فرایندهای تصمیم گیری ،نوع ملاکهای اقتصادی و تکنیک بکار گرفته شده برای ارزیابی.

   فرایند تصمیم گیری از هر نوعی که باشدتا حدو د زیادی تحت تاثیر اطلاعات حاصل از تجربیات قبلی بخصوص انواع اقتصادی آن خواهد بود .این اطلاعات تجربی قبلی می‌تواند ملاک تخمین مجهولات باشد . این مجهولات عبارتند از :توزیع فضایی کل عیار و عیار قابل استحصال ، مقدار ذخیره کل و ذخیره قابل استحصال ، عمق ماده معدنی و پیش‌بینی قیمت طلا در آینده ، مناسب ترین روش معدنکاری ، هزینه های سرمایه گذاری و هزینه عملیات ، حجم پول در گردش و مدت زمان چرخه آن ، ارزش خالص ماده معدنی ،نرخ بازگشت سرمایه، سیاست های دولتی نظیر قوانین مالیاتی و محیط زیست
http://www.jtd.ir
http://tehrandisplay.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد