مجموعه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران

مجموعه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران

مجموعه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران

مجموعه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران

خواص طلا در علم نوین


 لیزرها و عدسی‌ها

- ستاره شناسی

- لوازم صوتی

- دستگاههای فتوکپی

- سی‌ دی‌های تصویری

- ماهواره‌ها

- تجهیزات ایمنی

- تلسکوپ

ستاره شناسی: بزرگترین تلسکوپ دنیا در رصد خانه‌ای در کک واقع شده است که در اجزاء داخلی آن از طلا استفاده شده است. این تلسکوپ در ارتفاع ۷۹۶/۱۳ پایی در بالای آتشفشان مااوناکی در هاوایی قرار دارد. این رصدخانه دارای تلسکوپ‌های دو قلو، به نامهای لک وان و کک‌تو است. هر یک از این تلسکوپ‌ها مجهز به یک آینه ثانویه ۲۱ اینچی هستند که روکشی از طلای ۹/۹۹ درصد دارند. تلسکوپ لک‌وان از سال ۱۹۹۳ راه اندازی شد و با توان گرد آوری نور، پنجره‌ای مملو از شگفتیهای دنیا نجوم را به روی ستاره شناسان گشود، درواقع منجمان با استفاده از طیف مادون قرمز قادرند تا حتی کمرنگ‌ترین منابع نوری موجود در‌آن سوی کره زمین را نیز شناسایی نمایند. مشاهدات نجومی از طریق تلسکوپ لک‌تو از اکتبر ۱۹۹۶ آغاز خواهد شد.

 این تلسکوپ‌ها به اندازه‌ای قوی هستند که بوسیله آنها می‌توان حتی نور یک شمع را روی کره ماه شناسایی کرد. از طلا برای پوشش دادن آینه‌های ثانویه تلسکوپ استفاده می‌شود زیرا طلا از قدرت بالایی در بازتابش اشعه مادون قرمز برخوردار است. این فرآیند دستیابی به فن آوری اپنرOepner Tecnology توسعه یافت و اکنون روش طلا اندود شدن آینه‌های تلسکوپ به لیزر گولد Laser Gold معروف است. لازم به ذکر است که این روش اکنون توسط موسسه ملی به استاندارد و فن آوری بنام اس آر ام تایید شده است.

لوازم صوتی: شرکت موبیل فیدلیتمی ساوند M F S که در شهر سبا ستوپول در ا یا لت کا لیفرنیا واقع شده است، اقدام به ساخت تعداد معدودی آلترادیسک تو نموده است. این دیسکها محصولات ویژه‌ای هستند و طرفداران دستگاههای صوتی با کیفیت این دیسکها را از روی نوار اصلی و مادر ضبط می‌کنند. با توجه به اینکه این دیسکها دارای پوششی از طلای ۲۴ عیار هستند.

از آنجمله خوانندگانی که آلبوم آنها روی این دیسکهای ویژه، ضبط و عرضه شده‌اند، می‌توان افراد ذیل را نام برد: التون جان، استیو وین دود، بی بی لینگ و آرتا فرانگلین. به خلاف دیسکهای آلومینیومی که در مجاورت هوای مرطوب اکسیده می‌شوند، این آلترا دیسکها بدلیل دارا بودن پوششی از طلای ۲۴ عیار، در برابر اکسید شدن مقاوم هستند. درنتیجه استفاده از دیسک‌ آلترا سونیک تو، اشکالات کمتری برای دستگاه سی دی پلیر ایجاد می‌نماید.

دستگاههای فتوکپی: دستگاههای فتوکپی برای انجام عمل کپی به حرارت بسیار بالایی نیاز دارد. بنابراین در این دستگاهها از آینه‌هایی با روکش طلا استفاده شده است تا حداکثر حرارت ممکنی را بتابانند.

سی دی‌های تصویری: شرکت ایست من کداک اقدام به ابداع سیستم سی دی‌های عکس نموده است که در این سیستم از طلا بعنوان سطح باز تابنده استفاده شده است. عکاسی‌ها با بکار گیری این روش می‌توانند نگاتیوها و اسلایدها را تا ۱۰۰ عدد و به صورت دیجیتالی بر روی یک دیسک انتقال دهند. محتویات دیسک فوق را می‌توان روی تلویزیون و یا صفحه مانیتور کامپیوتر مشاهده نمود.

نمونه بسیار جالب کاربرد این سیستم، پروژه نشنال پارک سرویس است که تمامی عکسهای مربوط به بزرگداشت سربازان جنگ ویتنام بر روی این سی‌دی‌ها به صورت کاتالوگ ذخیره و ضبط شدند
http://www.jtd.ir
http://www.tehrandisplay.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد