مجموعه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران

مجموعه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران

مجموعه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران

مجموعه تولیدی دکور و جعبه جواهر تهران

تعیین کیفیت و آنالیز نقره

نقره را با درجه خلوص های گوناگونی بکار می برند. بازار نقره معمولا با درجه خلوص های نسبتا بالایی تغذیه می شود برای بیشتر استفاده های صنعتی، نقره با درجه خلوص 7/999 (برای آلیاژ سازی) یا 9/999 ( برای آبکاری و کنتاکت های الکتریکی) مورد نیاز است.

بیشتر نقره به شکل شمش عرضه می شود. برای کیفیت های خوب اشیاء از شمش های معمولا 31 کیلوگرمی استفاده می شود. ولی سرمایه گذاران کوچک شمش های یک کیلوگرمی را ترجیح می دهند، هر چند که بعلت نیاز متفاوت بازار، شمش ها را با وزن های متفاوت عرضه می کنند (شمش قالبی 5 کیلوگرمی، 500 و 250 گرمی، ورقه های پرس شده با اوزان 100، 50 و 20 گرمی، ورقه های مارک دار 1 اونسی یا سکه های تزیینی نقره).

گاهی اوقات، صنعتگران و مصرف کنندگان صنعت ترجیح می دهند که از گرانول استفاده کنند که در کیسه های 20 کیلوگرمی عرضه می شود. وزن خالص شمش ها بر حسب کیلوگرم یا اونس تروا ( 1 اونس تروا = 103486 / 31 گرم ) و درجه خلوص آنها نوشته می شود.

برای تعیین دقیق میزان نقره، باید روش نمونه برداری صحیح باشد. بوسیله حفرات یا سوراخ های ضربدری یا قطری که در شمش حفر می شود، یا با ایجاد کنده کاری فلز بوسیله اره در کل مقطع شمش به این امر دست می یابیم. برای محصولات نیمه نهایی، از روش های مشابهی استفاده می شود. اگر امکان داشته باشد، مواد ناهمگن را ذوب کرده، به شکل قالب درآورده و آنگاه نمونه برداری می کنند. ممکن است که مالیات زائد نقره دار حاوی رسوبات و نهشته هایی باشند که بر روی دیواره ظروف از قبل مانده است و می توان آنها را با پالایش یا حل کرن زدود یا اینکه نمونه برداری را می توان پس از هم زدن انجام داد.

محصولات عرضه شده به شکل پودر یا کلوخه ای که نمی توان آنها را ذوب کرد، (مانند ریم فلزات) آسیا می کنند و سپس غربال می کنند. بخش ریزدانه و درشت دانه را جداگانه آنالیز می کنند. اگر بخش درشت دانه فلزی داشته باشیم، میتوان آنرا ذوب کرد.

روش های خاصی برای نمونه برداری مقادیر زیادی از کانسنگ ابداع شده است، که فرآیند های فوق را پس از آن انجام می دهند.
http://www.jtd.ir

http://www.tehrandisplay.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد